Direkcija za izgradnju i investicije obavlja poslove lokalne uprave koji se odnose na:
1) stvaranje uslova za uređenje, korišćenje, opremanje i zaštitu građevinskog zemljišta;
2) pripremanje građevinskog zemljišta za izgradnju i rekonstrukciju svih vrsta objekata za komunalno opremanje istog, shodno srednjoročnim i godišnjim programima uređivanja građevinskog zemljišta;
3) usklađuje programe uređivanja građevinskog zemljišta sa planovima razvoja pojedinih djelatnosti;
4) preduzima mjere iz oblasti gradnje radi zaštite spomenika kulture i zaštite drugih objekata koji bi mogli biti eventualno ugroženi izvođenjem radova na pripremi građevinskog zemljišta;
5) inicira i koordinira izvođenje kapitalnih investicija čiji je nosilac Opština;
6) organizuje i koordinira poslove na izradi projektno- tehničke dokumentacije za realizaciju kapitalnih investicija od značaja za Opštinu;
7) vrši stalni građevinski nadzor nad objektima visokogradnje, niskogradnje, komunalnih objekata i objekata infrastrukture čiji je investitor Opština;
8) izrađuje i čuva projektno-tehničku dokumentaciju;
9) pribavlja potrebne saglasnosti, tehničku dokumentaciju, odobrenje za gradnju i odobrenje za upotrebu objekata, odobrenja za izvođenje radova na izgradnji, rekonstrukciji, redovnom i investicionom održavanju objekata koje finansira Opština, obezbjeđuje uslove za rad izvođača, sarađuje sa javnim preduzećima i ustanovama u postupku tehničkog prijema i primopredaje izgrađenih, odnosno rekonstruisanih objekata;
10) učestvuje u pripremanju programa razvoja objekata komunalne infrastrukture od značaja za Opštinu;
11) prati realizaciju godišnjih i srednjoročnih programa uređenja prostora, izrađuje predlog operativnog plana za realizaciju godišnjeg programa uređenja građevinskog zemljišta;
12) vodi bazu podataka o svim kapitalnim investicijama;
13) prati dinamiku rokova dospjelih potraživanja i obaveza po investicijama;
14) izrađuje finansijski plan plaćanja i vrši kontrolu plaćanja po ugovorenim obavezama;
15) u saradnji sa službenikom za javne nabavke predlaže postupak javnih nabavki za izvođenje radova čiji je investitor, odnosno naručilac Opština, predlaže plan javnih nabavki iz svoje nadležnosti učestvuje u pripremanju odluka o sprovođenju postupka javne nabavke, prati formiranje tenderske dokumentacije u postupku javnih nabavki u saradnji sa službenikom za javne nabavke;
16) u saradnji sa nadležnim organom uprave inicira pokretanje postupka eksproprijacije nepokretnosti saglasno programu uređenja građevinskog zemljišta;
17) učestvuje u izradi predloga odluka za Predsjednika opštine i Skupštine opštine;
18) obezbjeđuje slobodan pristup informacijama iz svog djelokruga;
19) priprema izvještaja o rješavanju upravnih stvari iz svoje nadležnosti;
20) Vrši poslove koji se odnose na plan integriteta i plan rizika;
21) obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom opštine i drugim propisima.