Служба за трезор

Служба за трезор обавља  послове у складу са законским и другим прописима који се примјењују у Црној Гори, Упутством о раду трезора, као и међународним рачуноводственим стандардима за јавни сектор. Сходно Закону о буџету и фискалној одговорности и Закону о финансирању локалне самоуправе Служба за трезор обавља послове који се односе на: плаћања на основу одговарајуће документације (образаца и података достављених од стране потрошачких јединица); обраду свих захтјева за плаћање, сходно усвојеним процедурама и препорукама; припремање налога за плаћање за сваки захтјев за плаћање одобрен од стране овлашћених лица; развој и вођење рачуноводства и управљање финансијским информационим системом трезора локалне самоуправе; обезбјеђење потпуног и тачног књижења у финансијском систему, односно унос свих трансакција, које се односе на рачуноводство и финансијско управљање; управљање системом за обрачун и исплату зарада на нивоу Општине; вођење главне књиге трезора локалне самоуправе и осталих одговарајућих помоћних књига; обраду плаћања, управљање и извјештавање о извршењу буџета, које се спроводи у складу са планираним и додијељеним средствима из годишњег буџета; припрему завршног рачуна буџета Општине у сарадњи са службом за буџет; подношење редовних финансијских извјештаја; обезбјеђивање података за потребе финансијске анализе; вођење регистра основних средстава која су у власништву Општине;  припремање информација и извјештаја о основним средствима;   У Служби за трезор обављају се и послови који се односе на: управљање расположивом готовином на консолидованом рачуну трезора локалне самоуправе (у даљем тексту консолидовани рачун трезора);обезбјеђење одговарајућег износа готовине на консолидованом рачуну трезора који је потребан за благовремено измирење планираних обавеза и одржавање ликвидности;анализу тока готовине и потреба за позајмицама (задуживањем) или улагањима (инвестицијама) у циљу ефикаснијег коришћења расположивих средстава;ефикасно управљање готовином са банкарских рачуна на основу одговарајућих политика и процедура;анализа тока готовине на основу одобрених буџетских алокација (средстава додијељених из буџета);праћење стања уговорених обавеза и захтјева за готовинским исплатама у односу на план;предвидјање вишкова или мањкова готовине и предузимање одговарајућих мјера како би се смањили трошкови узимања краткорочних позајмица;обавјештавање о стању готовине и предлагање одговарајућих инструмената задуживања;контролу банкарских аранжмана, салда на рачунима у банци и банкарских трошкова;управљање иностраним донацијама и грантовима (безповратним помоћима);управљање дугом по основу датих гаранција и узетих кредита;управљање дугом по основу хартија од вриједности емитованих од стране локалне самоуправе;евидентирање свих обавеза изван консолидованог рачуна трезора и достављање информација о укупним обавезама Општине (доспјелим и недоспјелим);отплату дугова у складу са условима и одредбама уговора о задужењу.